Den græsk-ortodokse patriarks repræsentant forlader Gravkirken.
Pladsen foran gravkirken. Den må kun fejes af de græsk-ortodokse. Trappen op til kapellet til højre er dog romersk-katolsk, og vindues nicherne øverst på facaden med træstigen er armenske.
Indgangsdøren til kirken.
Pilgrimme kysser den stenplade, Jesus blev lagt på, efter han blev taget ned fra korset.
En af de stiger som ikke flyttes, fordi den markerer, hvem der har særlige rettigheder i den her del af kirken.
Det er ikke altid den himmelske fred, der hersker her i kristendommens helligste sted.
Fransiscanerne er den katolske kirkes vogter af de hellige steder.
Pilgrimme tænder lys og beder en bøn lige udenfor Jesu' grav.
På vej til den romersk-katolske messe.
Den romersk-katolske procession.
Den romersk-katolske procession.
Den græsk-ortodokse metropolitan.
Efter vandringen på Via Dolorosa samles korsene ind igen.
På vej fra graven til den græsk-ortodokse gudstjeneste.
Den græsk-ortodokse gudstjeneste.
Venter på patriarken.
Lyset i den centrale Rotonde.
Græsk-ortodokse præster udenfor graven.
Græsk-ortodokse præster udenfor graven.
Armensk gudstjeneste.
Armensk procession.
Historisk grafitti. Pilgrimme har igennem århundreder skamferet væggene med små kors. Nu anses denne middelalderlige vandalisme for en smuk, gammel tradition. I dag er det er dog forbudt at ridse i væggen.
Pilgrimme fra hele verden samles hver dag i denne lille kirke i Jerusalems Gamle Bydel.
Gravkirken (med de to grå kupler) set fra den tysk-lutheranske Redeemer Church's tårn.
Messe i Gravkirkens romersk-katolske del.
Messe i Gravkirkens romersk-katolske del.
Messe i Gravkirkens romersk-katolske del.
På vej fra graven til den romersk-katolske del af kirken.